Van egy banda, aki 1988-ban alakult és első nagylemezét idén
tavasszal adta ki. Ez már alapból is érdekes kellene, hogy legyen. Ha
hozzáveszem, hogy heavy metalos elemekkel keverik a doom zene lüktetését, akkor
tovább növelem sokakban a vonzalmat. Persze ezalatt a rengeteg év alatt a
csapat nem volt aktív, két demót követően feloszlottak és más irányba fordultak
a srácok. Viszont mára úgy találták helyesnek a svéd Sorcerer tagjai, hogy egy
teljes értékű nagylemezzel bújnak elő az igazán felhígult metal színtéren.
Milyen jól tették.
Johnny Hagel bőgős, alapító tag számolatlan zenekart
megjárva talált vissza gyökereihez. Maga mellé szólította a Therion-os Kristian
Niemannt, hogy felvegyék az In The Shadow Of The Inverted Cross-t. A dallamos
ének felelőse Anders Egberg, aki több kevésbé ismert formációban bizonyította
kiváló énekesi képességeit az évek során. Így ez a sokat látott három zenész és
még pár hobbimuzsikus rögzítette az idei év egyik legmeglepőbb anyagát. De nézzük,
mit is találsz majd a korongon.
Ha gyorsan skatulyába kellene dugnom a Sorcerer zenéjét, a Tony
Martin féle Black Sabbathot mondanám, vagy esetleg a Candlemasst. Annyi szent,
hogy a heavy metal elemekkel operáló doom igazán fogós, meglehetősen közérthető,
pompás csillogása miatt gyorsan fülbemászó lett. Kicsivel több, mint ötven
percnyi „első” lemezük megtalálja majd a maga helyét a nagy zenei forgatagban,
abban biztos vagyok. Hiszen teljes felszabadultsággal, mindenféle nyomás nélkül
rögzített anyagról van szó.
A doomos tempó olyan ízléses gitárszólókkal van feltüzelve,
hogy szinte borsózott a hátam, amikor elsőre meghallottam. De ami még ettől is
meglepőbb, hogy Egberg énektémái tovább emelik a melankolikusnak egyáltalán nem
nevezhető hangulatot. Számomra furcsa, hogy ez a nehezen megnevezhető műfaj
miért nem nyitott nagyobb teret magának a számolatlan irányba ágazó metal
fejlődésben. Ezt valaki mondja el nekem?!
Komolyan mondom, akár mennyire is furcsán hangzik ez a lemez
pozitív kisugárzást áraszt. Hallgatatja magát és könnyen emészthető. Véleményem
szerint sok rajongóra tesznek majd szert, ha a megfelelő figyelmet megkapják. A
dalok egyben vannak, kerekek. Zeneszerző kvalitása Hagel mesternek meglehetősen
magas. Kár, hogy csak most merte bevállalni ezt a dolgot, jöhettek volna sokkal
hamarabb is.
Összességében egy szűk műfaji határok között mozgó stílust
tágítanak szép nagyra. Ez nyilván veszélyes is, hiszen több kritikában
olvastam, hogy a keménység hiányzik. Meglehet, de ez nem feltétlenül erről
szól. Apropó hangzás, ha röviden kellene jellemeznem annyit írnék csak, hogy
atom. Kiemelkedően profin masterelt munka, Jens Bogren munkája. Köszönet érte!
Értékelés: 5/4,5
Infók:
Tracklist:
1. The Dark Tower of the Sorcerer
2. Sumerian Script
3. Lake of the Lost Souls
4. Exorcise the Demon
5. In the Shadow ot the Inverted Cross
6. Prayers for a King
7. The Gates of Hell
8. Pagans Dance
Műfaj: doom/heavy metal
Megjelenés: 2015. április
Kiadó: Metal Blade
Tracklist:
1. The Dark Tower of the Sorcerer
2. Sumerian Script
3. Lake of the Lost Souls
4. Exorcise the Demon
5. In the Shadow ot the Inverted Cross
6. Prayers for a King
7. The Gates of Hell
8. Pagans Dance
Műfaj: doom/heavy metal
Megjelenés: 2015. április
Kiadó: Metal Blade
Az énekes egyértelmű Joey Tempest klón, a videon szereplő dal énekdallamának is a fogós részei a Final Countdown számból lettek lopva.
VálaszTörlésEttől még jó muzsika, jó zenészekkel, én is megadom a 4 pontot, de nem hiszem, hogy bármi különlegeset alkottak volna a srácok.
Nyilván korszakalkotás vagy spanyol viasz nincsen. Sőt a Europe-os hasonlatoddal is teljesen egyet értek. Viszont ha időd engedi hallgasd végig az egész lemezt, mert valami megmagyarázhatatlan oknál fogva pont a leggyengébb dalt klipesítették meg. Ki tudjam miért...
VálaszTörlésZsír, okés!
VálaszTörlés