scour - scour

Nem sok minden új dolgot hallottam mostanában, mert megmondom; őszintén le vagyok kötve a régi Iron Maidenek újrahallgatásával, másrészt meg bombaként robbant a Metallica két új nótája és annyira várom, hogy megjelenjen, hogy másra nem is tudok gondolni. Azért, ha egy olyan ember nevét, mint Phil Anselmo meghallom, az azért mégis csak más.

Phil Anselmo sok projektje közül talán ez a legnagyobb kakukktojás. Véleményem szerint az ilyen zenéknek... szóval nem is értem. Sosem értettem és nem is akarom megérteni. Mindegy. Viszont!

Itt is valahogy működik az Anselmo varázs! Többször kifejtettem már, hogy útálom a hörgős zenéket, de ez valahogy mégis hat. Lehet, hogy nem csak Anselmo mester miatt, hanem azért mert ez egy amerikai banda, nem tudom, de kurva jó!

A témák nagyon buták, azért a dobhoz nyilván kondi kell, de az egész pár kizengetős, darálós kwint, nem más. A szövegek is egyszerűek, mondván Phil, hogy akkor már nem akarta túlspirázni. Nem is tette.

Viszont. Olyan elképesztő hangokat présel ki magából, amiket a Panterában és más zenekarokban kevésbé volt létjogosult megtenni vagy ritkábban. Elmehet a picsába a többi hörgős állat emellett. Mindent megad a műfaj kedvelőinek, annyi biztos.

Én is hallgatom, ez pedig nagy szó tőlem. A 6 számos EP egy bemutatkozó anyag, de sikerét elnézve a folytatás borítékolható. A kedvencem a hármas számú tétel a maga súlyossága miatt. Az első kettő gyakorlatilag ugyanaz. Igazából mind ugyanaz. Az utolsó tétel kapott egy teppingelős butuska szólót is, én ezt hiányolom a többiből is.

Nem kell erről sokat írni, nem is lehet, magáért beszél minden egyes dühödt és féktelen másodperce. A pontot a műfajbeli hozzáállásom miatt is maximalizálom.

Polgár Tamás

Értékelés: 5/5




Infók:

Tracklist:
01. Dispatched
02. Clot
03. Crooked
04. Codes
05. Tactics
06. Tear Gas

Műfaj: black metal
Megjelenés: 2016. nyár
Kiadó: Housecore

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése