striker - stand in the fire

A kanadai rockerek új albuma február 5-én látott napvilágot és én alig vártam, hogy meghallgathassam végre! Igazából nem is csalódtam. Kiváló heavy metal album lett. A Primal Fear (előző írásban elemezve) és a Brainstorm társaságában február 21-én adnak estet a Barba Negrában. (De jó lenne elmenni! Valaki?)

Ízes, nagyon jó szólók, ritmusok és igazi ének jellemzi a lemez egészét. A Phoenix Lights a kezdő szám. Szeretem vagy nem szeretem a vékony énekhangot, itt erre van szükség és kiváló! Nagyon komoly gitárszólók és kórus mindenhol. Lendületes, magával ragadó az egész (album). Ütnek a két lábdobos témák, a riffek.

Az Out For Blood-ban sípolnak a gitárok, tempós kis szám, belassulós, simulékony refrénnel, tempóváltásokkal. Nagyon ügyesek ezek a fiatal gitárosok. 2008-ban jelent meg előszőr demójuk, úgy olvasom, ahhoz képest nagyon kiforrott az egész. Régebbinek tűnnek. Tudják mitől döglik a légy. Ennél a bandánál tényleg olyan érzés fog el, mintha egy 25-30 éves albumot hallgatnék. Itt még fúvós és szinti is van. Mai köntösben egy talán nem is olyan rég múlt kor szörny szülötte. Bársony köntösben. Sebzett, forradásokkal teli harcost hívtak most életre, aki pallosával tízesével söpri szét majd az ellenséget.

Too Late. Nekem egy kicsit Europe ízű dal. Slágeres, lazább, de még belefér. Talán nagyobb a hangsúly az éneken itt, de nehogy már én mondjam meg mit csináljon az, aki így tud énekelni és több szólamban vokálozni maga alá. Az album címadó dala (már itt egész biztos vagyok benne, hogy a jobbak közül való ez a lemez is) duplalábgépes témára épül, sebessége és ereje van. A kis kiállós részek kellemesen egyensúlyozzák a számot. Megint csak ki kell emeljem az énekest. Az egész nagyon egyben van. Jól megkomponált, átgondolt szólók tarkítják az albumot, alig várom, hogy mit hoz a következő szám...

The Iron Never Lies: Szólókkal kezd és persz dupla lábgéppel! Ezek mindenáron tetszeni akarnak nekem, de valami mégsem stimmel...Egy kicsit soknak érzem a "sálálálá-t". Ettől eltekintve nagyon el van találva. Kíváncsi vagyok, ezt élőben, hogyan adják elő a srácok.

Escape From Shred City... ez milyen szépen indul! Zabálom ezeket a gitárszólókat! Dupla lábgép, galopp téma, minden van. Egy kicsit mutassuk meg! típusú szám lesz... Eddig az egyik legkomolyabb a lemezen, és hirtelen egyszer csak véget ér. Egy szóló volt az egész. Hát Istenem! Játszanak a fiúk!:D

A hetedik, az Outlaw viszi tovább ezt az erős vonalat. Túlmentünk a lemez felén és ez a szám nagyon felvillanyoz! Visít a gitár, döngölnek a dobok... Bármelyik heavy-metal lemezen elférne a jobbak között. Nem is tudom, hogy maradtak eddig ki nálam. Sokat fog még pörögni a lejátszómban, az tuti. Jobbnál jobb témák jönnek, mintha kifogyhatatlan tárból lőnék őket.

Locked In. Painkiller-szerű ritmusra épülő váz és azt hittem, itt most nem fog eszembe jutni, hogy megemlítsem Bon Jovi nevét, de valahol mindig felbukkan az énekstílusban sajnos. Nekem ez a lemez gyenge pontja (nem a szám), hiába zseniális az énekes. Hagyjuk is. Jók ezek a tördelt részek. Megint a kiállások... szeretem!

Az United nekem kevésbé tetszik, mint az előzőek. Tölteléknek tűnik egyelőre. Itt nincs új köntös a régi harcoson. Simán minden régi, sablonos. Semmi érdekes nincs benne, ez lesz a táncizós rész. Ez egy szar szám. Ennyi.

Better Times. Na ez megint egy kemény riffel indul végre. Kicsit fáradni tetszik az egész, hiába a tornádó erejű riffelés és a kezdeti gyorsaság. Lehet én fáradok. Mindenesetre csökken az érdeklődésem. Vannak benne nagyon jó részek és a szólók is betegesen kiválóak. Erre nagyon odafigyelnek.

A One Life egy jól ismert lezárási fajta metálzenekaroknál. Alkalmazta ezt a Priest és a Maiden is már. Megint az énekről szól, ez egy ballada. Nem igazán hiszek bennük. Megírták már az Unforgivent, a Matterz-t aztán volt még a Don't Cry, meg a Novermberi eső...és elég is. Ez utóbbiról mindig az jut eszembe, hogy megőrültem, első kedvencem volt, most is imádom a G N' R-t, de sose felejtem, hogyan útáltatta meg édesapám állandó fütyülésével, füttyszólóival! a November Raint.

Visszatérve, itt nem teljesen ez a helyzet. Hál' a végére felébrednek és bekeményítenek, nem akarnak nyugodt állapotban elengedni. Szerintem jól teszik. Nem bágyadtan ébredsz az élményből. Rögtön újra akarod. Nem sarkall pihenésre. Okos.

Összesítve ez is egy manapság ritka (de már nem is olyan biztos ez, jönnek vissza, egyre többet hallok...) példánya a zenének. Szép, erőteljes muzsika ez, hozzáértő zenészekkel. Hallgasd meg bátran, ha klasszikus metál dalokra vágysz. Tetszeni fog, ezt garantálom. Még több ilyet!!!

Értékelés: 4/5

Polgár Tamás





Infók:

Tracklist:
01. Phoenix Lights
02. Out For Blood
03. Too Late
04. Stand In The Fire
05. The Iron Never Lies
06. Escape From Shred City
07. Outlaw
08. Locked In
09. United
10. Better Times
11. One Life

Műfaj: heavy metal
Megjelenés: 2016. február
Kiadó: -

12 megjegyzés:

  1. Elég gáz, h a szar szám van videón...
    Ezek után én se mennék rá!
    De így még jobb

    VálaszTörlés
  2. Annak meg aki ugy pontoz le egy albumot, h meghallgatja azt a szamot (ami egyebkent szar) es az albumrol fogalma sincs, az inkabb ne tegye. Nem egy szamrol van szo. Ezek albumok. Es ezen az albumon nagyon komoly reszek vannak. Tehat vagy nem hallgattad meg vagy fogalmad sincs semmirol. Nem bantasbol irom, de aki kicsit is ert a gitarhoz... Egy pont az a nem is tudom... Tokio hotel? Hulye

    VálaszTörlés
  3. Hallgasd meg a cimado dalt pl.

    VálaszTörlés
  4. Érdekes ez Tomi, Te magad is így pontoztad az Ozone Mama-t például.

    De ezt akkor sem, és most sem értem. Hogyan lehet úgy lepontozni valamit, hogy meg sem hallgatod....

    VálaszTörlés
  5. Tudtam, hogy ezzel jössz majd:D
    Az Ozon mama stílusa is szar. Egyébként nem csak ezt a számot hallottam tőlük. Élőben is belenéztem youtube-on, mert mondtad, hogy jó. Nekem nem az. Nem is metál, ez viszont az és elég komolyan technikás is. Tehát aki metálos, az nem ad rá 1 pontot, már a zenei tudás végett sem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rendben. És ha tudni akarod nem én adtam rá az 1 pontot. (nem adtam rá pontot egyelőre.)

      Törlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  7. Nem is feltételeztem. Azt hittem a 2pont voltál:D
    Mit távolítottál el? Hogy a k%=v@ anyámat? :D
    (Csak szítok nyugi...hátha megmutatja magát a névtelen harcos)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kimaradt az előző hozzászólásomból a "nem", azért távolítottam el. Úgy hülyén nézet volna ki! :D

      "" Rendben. És ha tudni akarod (NEM) én adtam rá az 1 pontot. (nem adtam rá pontot egyelőre.) ""

      Törlés
  8. Jancsikám! Hallgasd meg fülhallgatóval az Out For Blood és az Escape From Shred City-t.

    VálaszTörlés
  9. Nem tudom olvastátok -e a HammerWorld új számát kedves metálosok. A Striker új albuma a 2. helyen végzett, csupa 8-9 ponttal. Ez engem igazol megint, 10 igazi nagy öreg szavazatáról van szó. Köszöntem szépen. Csak a Metal Churc albuma előzte meg. Ennyi.

    VálaszTörlés
  10. Én azért tényleg rámennék a helyedben erre fejhallgatóval is és nem csak 2 számra. Úgy gondolom, hogy kevés ennyire jó album van. Nekem az egyik kedvencem lett. Egyszerűen zseniális.

    VálaszTörlés