2016. január 13., szerda

baroness - purple

2015-s év egyik legjobban várt lemeze van a kezemben. A Baroness negyedik, ismét egy színről elkeresztelt anyaga lassan egy hónapja elérhető, hallgatom is cefetül. Ami talán az elején leszögezendő, elsőre nagyon nem tetszett, viszont folyamatosan lopakodik vissza a lejátszómba, és a hallgatások számának növekedésével egyre közelebb kerültem a felvételhez. Ezt mindannyian tudjuk, mit jelent nagyjából!

Mindenképpen megosztó a lemez, komoly meglepetések fognak érni. Főleg annak fényében, hogy a teljes metal sajtó ezt a hanghordozót várta. Maga James Hetfield is feltette az elmúlt naptári év legjobb dolgai közé. Aztán tessék, itt egy végig dallamos, zongora/orgona szőnyeggel operáló, számolatlan digitális eszközt felvonultató, kifejezetten eredeti kortárs rock lemez.

David Fridmann manager felkérése egyértelmű nyomokat hagyott a felvételen, olyan útra fordultak az amerikai srácok, amit sokan nem fognak megbocsájtani nekik. Nyilván szerettek volna a Mastodon hasonmásversenyből úgy kiszállni, hogy a legkevésbé károsodjanak. Aztán ott volt az a csúnya buszbaleset, amiből szintén nem lehetett egyszerű felegyenesedni.

Na de maradjunk a Purpelnél. Pár apróságot leszámítva nekem egyre jobban tetszik a lemez, és talán minden hallgatót is arra kérek, hogy szánjon több időt a felvételre. Nem szabad egyből elfordulni tőle, mert számolatlan érdekességet rejt. Talán a legjobban, a második szám (Shock Me) elején beúszó zongora szőnyeg az, amit elfelejtettem volna, a többi elektronikus kütyüt aránylag könnyen megfogtam, és talán megértettem, minek miért ott a helye.

John Baizley hangja nekem kifejezetten színpatikus, nagyon egybe van ezzel a kontrolláltan agresszív gitárzenével. A ritmusok hajmeresztőek, kiválóan kezelt váltásokkal tarkított. Gyakorlatilag dallamvezetésben, illetve dalszerzésben egyaránt nagyszerűt alkottak a fiúk. Kevés ilyen agyasan végigrágott lemezt hallani mostanában. Ez jó!

Viszont a hangzásban hagytak valami zörejt, ami elég idegesítő. Hosszabb távon már nem tűnik fel, de elsőre azt hittem rosszul hallom. Ezzel talán szerettek volna valami érdekesnek tűnő újítással előrukkolni, de ez nálam nem jött be. Rosszabb hangulatomba emiatt képtelen vagyok hallgatni a lemezt. Talán úgy fogalmaznék, hogy fontos milyen cuccon hallgatja meg az ember ezt a felvételt.

A borítót nem tudom nem agyondicsérni. Csillagos ötös, számomra pont passzol ahhoz a zenei hangulathoz, amit teremtenek erre a szűk háromnegyed órára. Kíváncsian várom a nyári fesztiválturné elnyúlik e majd közép-kelet Európába esetleg? Ha igen, nem fogom kihagyni Amerika egyik legjelentősebb zenei formációját. Csak így tovább. Bár gondolom most azért megrostálja rendesen ez a felvétel a rajongókat.

Értékelés: 4/5

Infók:

Tracklist:
1. Morningstar
2. Shock Me
3. Try to Disappear
4. Kerosene
5. Fugue
6. Chlorine & Wine
7. The Iron Bell
8. Desperation Burns
9. If I Have to Wake Up
10. Crossroads of Infinity

Műfaj: rock
Megjelenés: 2015. december
Kiadó:

3 megjegyzés:

  1. A jó öreg JAMES! Csakk lenne már kész ott is a munka...
    Na mindegy.

    Purple: Ez jó!!! :)
    Nekem végtelenül tetszik az énekhang és a megoldásai.
    Nagyon kevés énekessel vagyok elégedett. Legyen a hangja férfi, ismerje a korlátait és ne hörögjön, mert attól felfordul a gyomrom. (Kivéve ha Max Cavalerát vagy Phil Anselmot hallom, de nem is tudom, hogy ők hörögnek-e igazán...) Ez az ürge jó!

    Zeneileg nem egy felületesen összedobott, itt-ott mázolt fosról van szó, ezek a számok meg vannak írva, a lemeznek formája, lelke van. Ritka.

    Nekem elsőre is nagyon bejön.
    Negatívum viszont, hogy szarul szól. Ezzel nem tudom, hogy fogok megbarátkozni.
    Nekem ők eddig kimaradtak, de visszanézem...

    Én megadom az 5 pontot, mert ha nem is ér, csak 4-et, a kiszolgálás miatt jár a borravaló!

    Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyértelműen nagyon összeszedett, átgondolta anyag, ami manapság igen ritka. A dalok is rendben vannak, egy - két apróságot leszámítva. Minél többet hallgatom, annál jobban tetszik.

      Törlés