civil war - the killer angels



Nagyon hosszú ideje előttem hever a Civil War debütáló korongja, a The Killer Angels. De bevallom őszintén a Sabaton kötődés miatt kicsit félve kezeltem a témát. Nem vagyok/voltam nagy Sabaton rajongó, nekem mindig sok volt a billentyű, kevés volt az énekes hangja. Nem tudom nehéz megfogalmazni, de nem szerettem őket. Aztán eljött az idő, és rávettem magam, hogy meghallgassam a fent említett, új banda - gyakorlatilag a Sabaton új énekessel – bemutatkozó anyagát. Jól tettem!

Igazán komolyan gondolják ezek a svéd srácok. Egyértelműen a év legerősebb heavy metal lemeze született a Sabaton szakadásból. Az énekes fickó hangja számomra még mindig „sok”, de az elvitathatatlan, hogy Európa egyik legzseniálisabb énekesét sikerült leigazolni a távozó vokalista helyére. Lehet nem szeretni ezt a hangfekvést, de amit ez a pali kiénekelget, hajlít, variál a hangjával arra kevés szó van. Le a kalappal, ez valóban megsüvegelendő.


Zeneileg az összes műfaji elem megjelenik. Villám szólók, hegyes riffek, minden ami heavy metal. Aki szereti ezt a jellegzetes zenei irányzatot annak kötelező és alapmű! Számomra még mindig sok egy kicsit a zongora/billentyű, magasak az énektémák, de értem mitől jó ez a lemez. Talán még azt is állíthatom, szívesen hallgatom, hiszen olyan zsenialitással énekel Patrik Johansson, hogy a magasabb részeket pár kör erejéig meg tudom emészteni.

Nyáron a népligeti mulatságon pengettek, bárkivel beszéltem mindenki pozitívan nyilatkozott. Profi zenészek, akik hisznek abban, amit csinálnak. Ez ordít a lemezről, a csodaszép borítóról, ami mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nagyon egyben van ez az egész.

Leggyakoribb témáik háborúsak, nyilván. De több kérdéskört feszeget a rögzített anyag. Mindenkinek ajánlani tudom, heavy metal rajongóknak kötelező olvasmány. Gitárbuzgóknak szintén must have, hiszen olyan, csodával határos módon kezelik a hangszereiket ezek a srácok, ami igazán ritka. Ha nem fog tetszeni, az tényleg a modoros ének miatt lesz. Valahogy azon mégis át kell lendülni, „meg kell szokni”, mert nagyon sok érték bújt el ezen a lemezen.

Pár negatív kritikát leszámítva igen jó lett a nemzetközi visszhangja az anyagnak. Az szintén látszik, hogy Sabaton rajongóknak írták az számokat. Talán az effektekből lehetne kevesebb, valahogy mégis elbírja ezeket a lemez. Nehéz lesz értékelni, az biztos. Amit adódik újabb lehetőség a srácok koncertjét meglesni, tuttira megteszem.

Értékelés: 5/3,5


Infók:
Tracklist:
1. King of the Sun
2. First To Fight
3. Saint Patrick's Day
4. Rome Is Falling
5. Sons of Avalon

6. I Will Rule the Universe
7. Lucifer's Court
8. Brother Judas

9. My Own Worst Enemy
10. Gettysburg





Műfaj: heavy metal
Hossz: 46:36
Megjelenés: 2013. június
Kiadó:Despotz Records


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése